سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد برای کسانی که این مرحله را با موفقیت گذرانده اند تجربه ای مشابه است اما نکات متفاوتی نیز در این میان وجود دارد که پذیرفته شدگان باید به آن ها توجه کنند. شما الان در موقعیت انتخاب رشته قرار دارید پس به مراحل گذشته و کنکور فکر نکنید و تمرکز خود را روی انتخاب رشته بگذارید.

تصمیم خود را بگیرید:

می خواهید امسال وارد کارشناسی ارشد شوید یا اینکه یک سال دیگر هم پشت کنکور بمانید. تصمیم خودتان را قاطع و با واقع بینی بگیرید. بسیاری از داوطلبان با مشاهده رتبه ی خود تصمیم به دوباره کنکور دادن می گیرند. اما توجه کنید که فقط تعداد کمی از این افراد در سال بعد نتیجه ای بهتر کسب می کنند پس واقع بین باشید. توجه کنید که یک سال پشت کنکور ماندن ، یک سال از عمر شما خواهد بود پس تنها اگر فکر می کنید این پشت کنکور بودن برای شما سودمند تر است یک سال دیگر هم منتظر بمانید. توجه کنید این تصمیم قابل برگشت نیست چون در صورت قبولی شما در دوره های روزانه شما نمی توانید انصراف بدهید و در صورت عدم ثبت نام یک سال از کنکور محروم خواهید شد.

دانشگاه، شهر یا رشته:

مشخص کنید که کدام یک از این موارد برای شما بیشتر اهمیت دارد؟ اگر می خواهید حتما در شهر خاصی یا در گرایش خاصی قبول شوید این موارد را لحاظ کنید اگر هم برای شما دانشگاه اهمیت یالاتری دارد نوع انتخابتان را دانشگاه محور کنید در این صورت شما می توانید همه گرایش های دانشگاه مورد علاقه تان را انتخاب کنید.

از رتبه نا امید نشوید:

اگر رتبه ی خوبی کسب نکرده اید از قبولی نا امید نشوید. برخی از داوطلبان با جمع زدن سهمیه ها و مقایسه با رتبه ی خود نا امید می شوند و احتمال قبولی خود را رد می کنند اما باید توجه کنید که این طرز جمع زدن با توجه به علایق شما بوده است و داوطلبان دیگر علایقی شبیه به شما ندارند و همچنین باید این نکته را مد نظر قرار دهید که ظرفیت نوشته شده در دفترچه در بسیاری از موارد با ظرفیت واقعی دانشگاه ها متفاوت است! ، پس نا امید نشوید و با رعایت موارد زیر انتخاب رشته کنید.

نحوه گزینش سازمان سنجش:

در پذیرش شما در کد رشته های انتخابی فرقی بین انتخاب اول یا آخر شما وجود ندارد به این معنی که نرم افزار سازمان سنجش از ابتدا شروع به خواندن انتخاب های شما می کند و چنانچه در یکی از انتخاب های شما جای خالی در صندلی دانشگاه وجود داشته باشد شما در این کد رشته انتخاب خواهید شد و تا زمانی که همه ی انتخاب های شما بررسی نشده باشد نرم افزار سراغ نفر بعد از شما از نظر رتبه نخواهد رفت.

ملاک علاقه است:

با توجه به نحوه گزینش سازمان سنجش که در بالا عنوان شد تنها ملاک پذیرش دانشجو کد رشته هایی است که وی به ترتیب علاقه در انتخاب های خود قرار داده است. پس در انتخاب رشته توجه کنید که انتخاب هایتان براساس میزان علاقه مندی شما باشد.

منظور از علاقه چیست:

ساده بگویم شما 100 انتخاب در پیش دارید پس در طول این انتخاب ها دائما از خود بپرسید که اگر در انتخاب اولم قبول شوم بیشتر خوشحال خواهم شد یا در انتخاب دومم و این سوال را در طی 100 انتخاب پیوسته از خود بپرسید.مطمئن باشید این روش یکی از روش های مهم مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد است. اگر پاسخ در هر 100 انتخاب مثبت باشد شما انتخابتان را بدرستی انجام داده اید و دیگر نباید نگرانی از بابت انتخاب هایتان داشته باشید.

انتخاب خوش بینانه، واقع بینانه و بد بینانه:

انتخاب های خود را براساس این سه وضعیت بچینید. در واقع توجه کنید که در ابتدای انتخاب هایتان قدری با خوش بینی انتخاب کنید و رتبه ی خود را دست بالا گرفته و اقدام به انتخاب کد رشته ها کنید. فایده ی این نوع انتخاب این است که شما شانس خود را برای پذیرش در رشته های بهتر امتحان کرده اید و در عین حال چیزی از دست نداده اید. در ضمن پس از قبولی هم حسرت نخواهید خورد که کاش قدری با دست بالا انتخاب رشته می کردم. بسیاری از پذیرفته شدگان بعد از این که متوجه شده اند افرادی با رتبه ی بدتر از آن ها در دانشگاه بهتری قبول شده اند پشیمان شده اند اما شما حالا این امکان را دارید که با مشاوره انتخاب رشته ارشد بطور صحیح دچار این حسرت نشوید. نگران تعداد انتخاب ها نباشید شما 100 اتخاب دارید که می توانید شانس خود را در انتخاب های بعدی هم امتحان کنید.

انتخاب های میانی خود را قدری با واقع بینی انجام دهید. در این انتخاب هایتان بسیار مراقبت کنید چون احتمال قبولی شما در این انتخاب ها بیشتر است. سر در گم نشوید و با آرامش و سر فرصت انتخاب کنید. انتخاب های میانی شما باید تعداد بیشتری باشد و حدود 50 درصد انتخاب هایتان را منطقی انجام دهید.

چند انتخاب آخر را برای اطمینان از قبولی انجام دهید در این انتخاب ها فرض کنید همه شرایط دست به دست هم داده اند تا شما در انتخاب هایقبلی قبول نشوید پس انتخاب های آخریتان را با بد بینی نسبت به قبولی خود انجام دهید.

تا جایی که ممکن است انتخاب ها را پر کنید و هر 100 اتخاب را انجام دهید.

%d9%85%d8%b4%d8%a7%d9%88%d8%b1%d9%87-%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%ae%d8%a7%d8%a8-%d8%b1%d8%b4%d8%aa%d9%87-%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d8%af

جهش نکنید:

مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد این است که در هر کدام از سری انتخاب های بالا مراقب باشید که یکدفعه جهش نکنید و آهسته آهسته پا به مرحله ی بعدی بگذارید. برخی از داوطلبان بعد از چند انتخاب رویایی انتخاب های خودشان را به شدت دست پایین می آورند و خود را از امکان قبولی در موقعیت های بهتر محروم می کنند.

از دانشگاه ها با خبر باشید:

قبل از انتخاب رشته از نوع دانشگاه ( روزانه، شبانه، خودگردان، غیرانتفاعی، مجازی و… ) آگاهی پیدا کنید و مبلغ شهریه های هر یک از این دوره ها را بدانید. همچنین از محل دانشگاه و اعتبار مدرک تحصیلی و وضعیت خوابگاه ها و هر مسئله دیگری که ممکن است برای شما اهمیت داشته باشد مطمئن شوید.

انتخاب گرایش:

در مقطع کارشناسی ارشد شما قرار است تخصصی تر با مسائل برخورد کنید و دروس تخصصی را بگذرانید پس از گرایش ها مطلع شوید و نگاهی هم به دروسی که باید بگذرانید بیاندازید. به علاوه احتمال قبولی شما هم در گرایش های مختلف متفاوت است پس با نگاه کردن به تراز و رتبه در گرایش های مختلف در کارنامه از امکان قبولی خود در هر یک از گرایش ها بیشتر آگاه شوید.

بازار کار:

از وضعیت بازار کار و حوزه های کاری رشته و گرایش خود آگاهی پیدا کنید و تصمیم خود را بگیرید، چون شما هم به احتمال زیاد در یکی از این حوزه ها باید مشغول شوید، پس علاقه کاری خود را پیدا کنید و متناسب با آن انتخاب رشته کنید.


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

1) ضرورت مشاوره تحصیلی برای دانش‌‌آموزان
دانش آموزان بدین جهت به مشاوره تحصیلی نیازمند می باشند تا با استعداد و توانایی های درونی خود بیشتر آشنا شوند و آنها را بهتر دریابند. همچنین با اطلاعات درسی و تحصیلی که به آنها میدهد میتوانند بسیار تاثیر گذار عمل کرده و باعث بهتر شدن عملکرد آنها شود.برخی سازمان ها مشاوره تحصیلی رایگان ارائه میدهند ، مشاوره تحصیلی رایگان میتواند برای دانش آموزان کم بضاعت بسیار مفید واقع باشد.

2) ضرورت مشاوره تحصیلی برای والدین دانش آموزان
پدر و مادرها نقشی بسیار مهم و کلیدی در کنکور فرزندان خود دارند و باید به این مهم آگاهی کامل داشته باشند.علایق به رشته های تحصیلی در ابتدا از خانواده به فرزندان منتقل میشود و این میتواند یک نکته مثبت در جهت دهی به علاقه آنها به رشته های بهتر باشد.خانواده همچنین میتواند روند رسیدن به موفقیت فرزندان را تسریع و تسهیل کند.
در خانواده هایی که تحصیل و درس اهمیتی ندارد میتواند باعث ناامیدی و سرخوردگی فرزند شود به همین دلیل خانواده ها باید اطلاعات و دانش خود را در امر تحصیل فرزندان بالا برده و آنها را تشویق و راهنمایی کنند.

3) ضرورت مشاوره تحصیلی در زمینه انتخاب رشته و انتخاب شغل
گاهی اوقات فرزندان به رشته هایی علاقه مند میباشند و در راستای آنها تلاش میکنند بی آنکه بدانند آیا این رشته برای آینده ی آنها فایده ای دارد یا خیر. ملاک و معیار فرزندان برای این انتخاب ها کوتاه مدت و کاذب هستند و پس از مدتی این علاقه ها از بین خواهند رفت. مانند انتخاب رشته ریاضی فیزیک در دوران دبیرستان و برای چشم و همچشمی در مقابل دوستان خود که این امری بسیار مهلک و کاملا غلط است ، شاید این فرد در رشته انسانی بسیار موفق تر باشد اما بخاطر اسم و رسم رشته ریاضی خود را گرفتار کند. انتخاب های به این شکل بسیار اشتباه هستند و در آینده باعث بروز مشکلات زیادی خواهند شد
مشاوره تحصیلی بدین دلیل اهمیت می یابد که این نکات را به دانش آموزان گوشزد کرده و هدف اصلی و مشخص را به آنها در این دوره نشان دهد.

4) ضرورت مشاوره تحصیلی در پیشرفت تحصیلی
به دلیل وجود شرایط خاص در برخی از خانواده ها دانش آموزان با افت تحصیلی رو به رو میشوند و این روند کم و بیش برای دانش آموزان دیگر هم وجود دارد. بعضی از دلایل افت تحصیلی عوامل بیرونی مانند: مدرسه ، والدین ، خانواده و … هستند و برخی دلایل فردی مانند: انگیزه مطالعه ،برنامه ریزی مناسب برای امتحانات و یا کنکور ، استفاده از مشاوره تحصیلی کنکور و… مشاوره تحصیلی برای این مدل از دانش آموزان حائز اهمیت بوده و به آنها کمک میکند تا دلایل پیشرفت و یا فات خود را بهتر شناخته و روند موفقیت را تسریع کنند، در حقیقت مشاوره تحصیلی برای این داوطلبان و دانش آموزان میتواند انگیزه و هدف به ارمغان بیاورد و نیروی درونی آنها را بهتر آشکار سازد.

5) ضرورت مشاوره تحصیلی در سرعت بخشیدن به فرایند مطالعه و تحصیل
دانش آموران بطور کلی به 2 دسته ی قوی و ضعیف تقسیم بندی میشوند اما نکته ای که بین آنها مشترک است این است که همه ی آنها از روش هایی که آنها را بهتر و قوی تر میکند و به آنها کمک میکنند دانش آموزی بهتر باشند استقبال میکنند. مشاوره تحصیلی روش هایی را به آنها ارائه میدهد تا بتوانند نکاتی را رعایت کنند و آرام آرام بهتر و بهتر شوند.

6) ضرورت مشاوره تحصیلی برای دانش آموزان استثتنایی
درصد پایینی از دانش آموزان در گروه دانش آموزان استثنایی قرار دارند. این دانش آموزان دانش آموزانی هستند که دارای معلولیت در زمینه های جسمی و یا ذهنی هستند. ضرورت وجود مشاوره تحصیلی برای چنین دانش آموزانی بسیار مهم تر و دارای اهمیت است.و به این دلیل که آنها و خانواده هایشان باید آشنایی بیشتری با نحوه گرفتن شغل آنها داشته باشند، با بررسی توانهای های آنها برنامه هایی برای شغل آنها در آینده به آنها داده میشود و تصمیمات خاصی گرفته میشود.این دانش آموزان باید زود تر از بقیه مهارت هایی را فرا گرفته و بیاموزند و به همین سبب مشاوره تحصیلی برای آنها نیازی اساس محسوب میشود

7) لزوم و جود مشاوره تحصیلی برای دانش آموزان تیزهوش
این گروه از دانش آموزان دارای اهمیت بالایی می باشند و باید توجه ویژه ای به آنها داشت. برای این دسته از دانش آموزان مشاوره تحصیلی و امکانات تحصیلی خوبی باید فراهم شود تا استعداد آنها بطور کامل شکوفا شود.برای این موارد می توانید از مشاوره تحصیلی تلفنی و یا سایت مشاوره تحصیلی بطور پیوسته هم استفاده کنید. از دست دادن این دانش آموزان به دلیل اتخاذ تصمیم های اشتباه و بعضا بدون مشورت با افراد مجرب غیرقابل جبران خواهد بود.
دوره نوحوانی دوره ای بسیار مهم برای انتقال دانش به شمار می آید.در این دوره دانش آموزان دارای تفکر انتزاعی هستند و به همین دلیل با این طرز تفکر درباره مشاغل و رشته های مختلف آشنا میشوند.
بعضی از نوجوانان در طول تحصیل با شکست در دروس مواجه میشوند که این امر باعث بی علاقگی آنها به درس میشود و افت تحصیلی را برای آنها ایجاد میکند
باید به این نکنه توجه داشت که در این هنگام نباید با آنها با خشونت رفتار کرده و یا تنبیهشان کنیم بلکه باید موفقیت های آنها را مورد تشویق قرار دهیم زیرا در امر یادگیری و تحصیل تشویق امری مهم و غیرقابل انکار است و با تشویق فرد انگیزه از دست رفته خود را بدست می آورد و میتواند افت تحصیلی خود را جبران کند اما با تنبیه مشکل تشدید خواهد شد.


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

بهترین منابع کنکور 96

با سلام به دانش آموزان کنکوری.در این مطلب قصد داریم منابع کنکور 96 که از هر لحاظ مناسب و بهترین هستن رو به شما معرفی کنیم.مسلما استفاده از منابع مطالعاتی مناسب در موفقیت شما نقشی مهم و اساسی رو داره.
در ابتدا این نکته رو باید بگم که منظور از منابع کنکور 96 ، فقط کتاب های کمک آموزشی نیست و کتاب های درسی منابع اصلین اما کتاب های کمک آموشی هم بسیار کمک کننده و مکمل کتاب های درسی هستن

هر درس عمومی و اختصاصی اول از همه باید مورد مطالعه و یادگیری قرار بگیره و بعد از اون تست زنی تالیفی و کنکوری شروع بشه.پس برای هر درس 2 کتاب ( و یا یک کتاب جامع ) نیاز داریم.یکی برای آموزش و یادگیری و یکی هم برای تست زنی.

بهترین منابع کنکور 96 دروس عمومی

 

بهترین منابع کنکور 96 عربی :

منابع کنکور 96 عربی

درس عربی یکی از درس هایی هست که بیشتر دانش آموزها معمولا دل خوشی از اون ندارن و این نکته ای مثبت برای کسانیه که کمی متفاوت تر فکر میکنن و هرجور شده دنبال گرفتن درصدی از تست های عربی هستن.

در وهله اول برای درس عربی کتاب درسی رو مطالعه کنید.کارگاه های ترجمه رو چندین و چند بار بخونید لطفا! کارگاه های ترجمه در تمامی مباحث عربی کمک بزرگی به شما میکنه و نه تنها در تست های ترجمه بلکه در تست های قواعد هم مفیده

به عنوان یک کتاب کمک آموزشی مناسب ، کتاب عربی جامع همگامان رضا رمضانی و عمار تاج بخش رو به شدت به شما توصیه میکنم! یکی از بهترین منابع کنکور 96 هست . این کتاب یکی از جامع ترین کتاب ها برای درس عربی هست که درس عربی رو به صورت موضوعی و تک تک مورد بررسی قرار داده و تست های اون مبحث رو هم آورده.

همینطور کتاب عربی سفید گاج هم برای دانش آموزانی که در عربی ضعیف تر هستن مناسبه

 

بهترین منابع کنکور 96 ادبیات :

منابع کنکور 96 ادبیات

درس ادبیات یکی از درس هایی است که اگر تمرکز خوبی روی اون داشته باشید میتونید درصد بالایی رو از اون بگیرید.در هر بخش منابع مختلفی رو به شما توصیه می کنم.

ادبیات موضوعی گاج ( کتابی جامع و مرتبط با تمامی مبحث ادبیات و تست )

آرایه های ادبی :

انتشارات خیلی سبز

لغت و املا :

نشر الگو

آموزش قرابت معنایی:

 مهروماه – خوشخوان – هامون سبطی

تست قرابت معنایی :

نشر الگو

 

بهترین منابع کنکور 96 دین و زندگی :

منابع کنکور 96 دین و زندگی

درس دین و زندگی باید هم بر اساس کتاب درسی و هم کتاب کمک آموزشی خونده بشه

خوندن متن کتاب درسی بسیار کمک کننده و در عین حال معنی و مفهوم آیات باید با توجه به کتاب کمک درسی مطالعه بشه.کتابی برای درس دین و زندگی مناسبه که بطور جامع 3 سال رو باهم داشته باشه و ارتباط موضوعات بین درس ها در کتاب درسی رو باز کرده باشه

کتاب دین و زندگی گاج تقریبا تمام موضوعات دین و زندگی رو دربر میگیره و نسبتا کتاب سنگینی هم هست اما اگر خیز بلندی برای دین و زندگی برداشتید و میخواید درصد بالایی بزنید انتخاب خوبی کردید

کتاب جامع دین و زندگی آبی قلمچی هم کتاب مناسبیه اما سطح ضعیف تری داره

بهترین منابع کنکور 96 زبان انگلیسی :

منابع کنکور 96 زبان انگلیسی

 

کتاب زبان انگلیسی جامع کنکور شهاب اناری از انتشارات مبتکران کتابی جامع برای مطالعه و تست زنی درس زبان انگلیسیه.این کتاب دارای لغات خارج از کتابه که هر ساله در کنکور تکرار میشه بنابراین بسیار کمک کننده ست.

منابع زبان کنکور 96

برای متون درس زبان انگلیسی و تست هایی که از کلوز تست مطرح میشه کتاب ” و نترسیم از متن ” تالیف استاد رضا کیاسالار از انتشارات شبقره گزینه خیلی مناسبیه و متن های خیلی خوبی رو در اون میتونید پیدا کنید.کار کردن این متن ها در طول دوران مطالعه کنکور آمادگی خیلی بالایی برای حل تست های متن زبان به شما میده.

بهترین منابع کنکور 96 تجربی

بهترین منابع کنکور 96 تجربی زیست شناسی :

منابع کنکور تجربی 96

فاگوزیست تالیف فردین جوادی یکی از بهترین منابع کمک درسی درس زیست شناسیه.حجم بالای این کتاب شامل درسنامه و توضیحات ساده و قابل فهم درس زیست شناسی هست.همچنین برای درسنامه زیست شناسی میتونید از کتاب های انتشارات تخته سیاه و مهر و ماه هم استفاده کنید.

برای تست زنی درس زیست باز هم کتاب گاج گزینه ی کاملا مناسب و خوبیه و همینطور از کتاب تست نشر الگو هم میتونید استفاده کنید ، البته کتاب تست رو میتونید به سلیقه و سطح خودتون تغییر بدید.

بهترین منابع کنکور 96 تجربی فیزیک :

منابع کنکور تجربی 96

می رسیم به بحث شیرین فیزیک…
اول از همه کتاب درسی خیلی مهمه.تمرین های کتاب درسی رو حتما مسلط بشید.در ابتدا تمرین های ساده و حل شده داخل فصل ها و بعد از اون تمرین های آخر هر فصل واقعا زمینه ی خوبی برای درک بهتر فیزیک و تست زنی هستن.

بعد از خوندن کتاب درسی نیاز به یک درس نامه داریم که مطالب تستی رو توضیح داده باشه.چنتا کتاب رو میتونید استفاده بکنید که با توجه به سطحتون یکی از اونها رو انتخاب کنید.آبی قلمچی ، گاج و مهر و ماه و خیلی سبز

بهترین منابع کنکور 96 تجربی درس ریاضی :

منابع کنکور تجربی 96 ریاضی

برای درس ریاضی اگر سطح ضعیفی دارید از کتاب های قلمچی استفاده کنید و اگر سطح خوبی دارید از کتاب ریاضی تجربیگاج اسفاده کنید.

بهترین منابع کنکور 96 تجربی شیمی :

منابع کنکور تجربی 96 شیمی

برای درس شیمی اول کتاب درسی رو کامل بخونید! باز هم روی کتاب درسی تاکید میکنم.خیلی از مطالب مهم که توی کنکور ازشون تست میاد لا به لای کتاب درسی هست برای کتاب کمک درسی هم کتاب شیمی مبتکران یکی از بهترین منابع هست.توصیه میکنم کتاب شیمی مبتکران رو تهیه کنید و همینطور کتاب شیمی خیلی سبز  (برای سال سوم و چهارم ) می تونه بهتون کمک کنه.

بهترین منابع کنکور 96 تجربی درس زمین شناسی :

اگر قصد شما شرکت در رشته های پزشکی ، پیراپزشکی و کلا رشته هایی هست که ضریب درس زمین شناسی در اونها صفره میتونید از زدن این درس صرف نظر کنید اما پیشنهاد میشه حتی درصد پایینی از درس زمین رو بزنید.شاید رشته های غیر پزشکی هم به دردتون خورد!
برای درس زمین شناسی خیلی سبز رو پیشنهاد میکنیم همینطور کتاب تست زمین شناسی انتشارات مبتکران.

بهترین منابع کنکور 96 ریاضی

بهترین منابع کنکور 96 جبر و احتمال – ریاضیات گسسته :

منابع کنکور جبر و ریاضیات گسسته

سفید گاج ، نشر الگو و خوشخوان منابع مناسبی هستند

هندسه 1 :

کتاب هندسه 1 انتشارات فار ، نشر الگو و برای تست تکمیلی از سفید گاج استفاده کنید.

هندسه 2 :

کتاب هندسه 2 نشر الگو و گاج یا تخته سیاه مناسب هستن

هندسه تحلیلی :

هندسه تحلیلی نشر الگو و گاج

آمار :

کتاب آمار سفید گاج

دیفرانسیل :

کتاب سفید گاج یا تخته سیاه

حسابان و ریاضی پایه :

برای ریاضیات پایه میتونید از کتاب گاج سفید و یا نشر الگو استفاده کنید البته خیلی سبز هم در این زمینه کتاب خوبی رو تالیف کرده که بسته به سلیقه خودتون یکی رو تهیه کنید.

نکته : برای دروس فیزیک و شیمی رشته ریاضی منابع گفته شده در بخش تجربی مناسب هستند.

بهترین منابع کنکور 96 انسانی

بهترین منابع کنکور 96 ریاضی انسانی :

منابع کنکور انسانی 96 ریاضی

ریاضی انسانی گاج

اقتصاد :

مطالعه کتاب درسی اقتصاد به همراه کتاب اقتصاد مهر و ماه

عربی اختصاصی :

کتاب عربی اختصاصی خیلی سبز

روانشناسی:

کتاب درسی بهمراه خیلی سبز

علوم اجتماعی :

کتاب درسی بهمراه کتاب آبی کانون

جامعه شناسی:

کتاب درسی بهمراه کتاب میکرو طبقه بندی گاج

فلسفه و منطق:

کتاب درسی بهمراه سفید گاج یا خیلی سبز

تاریخ و جغرافیا:

متن کتاب درسی رو بخونید به همراه کتاب تست گاج یا خیلی سبز

ادبیات اختصاصی :

برای ادبیات اختصاصی ابتدا کتاب درسی رو مطالعه کنید و برای تست زنی هم از کتاب گاج استفاده کنید.برای یادگیری مبحث عروض و قافیه کتاب ادبیات سال چهارم انسانی گاج سبز رو استفاده کنید.

بهترین منابع کنکور 96 هنر

کنکور هنر منابع بسیار زیادی داره و خیلی از منابع آزاد هستن.از جمله انشارات خوب در کنکور هنر مبتکران ، راه اندیشه و مشق هنر هستن

درک عمومی هنر : هنر در گذر زمان از هلن گاردنر – تاریخ هنر کمبریج – خلاصه تاریخ هنر از پرویز مرزبان

ترسیم فنی : رسم فنی عمومی از احمد متقی‌پور – سعید درویش انتشارات منشور دانش

خلاقیت تصویری تجسمی : مبانی هنرهای تجسمیتالیف غلامحسین نامی – مبانی‌ طراحی‌گرافیک از آرمین هیوفمن

خلاقیت موسیقی : تئوری موسیقی از مصطفی کمال پور تراب – ساز شناسی از پرویز منصوری

خلاقیت نمایشی : تاریخ سینما از مسعود مهرابی

خواص مواد : آیندگان

بهترین منابع کنکور 96 منحصرا زبان

برای کنکور منحصرا زبان منابع درسی خاصی از طرف آموزش و پروش معرفی نشده و میشه گفت هر کتابی که برای زبان عمومی استفاده میشه کنکور منحصرا زبان هم میتونهمورد استفاده قرار بگیره.

کتاب های مناسب برای کنکور منحصرا زبان

کتاب 504

oxford grammar practice

grammar digest

کتاب زبان تخصصی مبتکران

منبع : سبزتدریس

بهترین منابع کنکور 96

با سلام به دانش آموزان کنکوری.در این مطلب قصد داریم منابع کنکور 96 که از هر لحاظ مناسب و بهترین هستن رو به شما معرفی کنیم.مسلما استفاده از منابع مطالعاتی مناسب در موفقیت شما نقشی مهم و اساسی رو داره.
در ابتدا این نکته رو باید بگم که منظور از منابع کنکور 96 ، فقط کتاب های کمک آموزشی نیست و کتاب های درسی منابع اصلین اما کتاب های کمک آموشی هم بسیار کمک کننده و مکمل کتاب های درسی هستن

هر درس عمومی و اختصاصی اول از همه باید مورد مطالعه و یادگیری قرار بگیره و بعد از اون تست زنی تالیفی و کنکوری شروع بشه.پس برای هر درس 2 کتاب ( و یا یک کتاب جامع ) نیاز داریم.یکی برای آموزش و یادگیری و یکی هم برای تست زنی.

بهترین منابع کنکور 96 دروس عمومی

 

بهترین منابع کنکور 96 عربی :

منابع کنکور 96 عربی

درس عربی یکی از درس هایی هست که بیشتر دانش آموزها معمولا دل خوشی از اون ندارن و این نکته ای مثبت برای کسانیه که کمی متفاوت تر فکر میکنن و هرجور شده دنبال گرفتن درصدی از تست های عربی هستن.

در وهله اول برای درس عربی کتاب درسی رو مطالعه کنید.کارگاه های ترجمه رو چندین و چند بار بخونید لطفا! کارگاه های ترجمه در تمامی مباحث عربی کمک بزرگی به شما میکنه و نه تنها در تست های ترجمه بلکه در تست های قواعد هم مفیده

به عنوان یک کتاب کمک آموزشی مناسب ، کتاب عربی جامع همگامان رضا رمضانی و عمار تاج بخش رو به شدت به شما توصیه میکنم! یکی از بهترین منابع کنکور 96 هست . این کتاب یکی از جامع ترین کتاب ها برای درس عربی هست که درس عربی رو به صورت موضوعی و تک تک مورد بررسی قرار داده و تست های اون مبحث رو هم آورده.

همینطور کتاب عربی سفید گاج هم برای دانش آموزانی که در عربی ضعیف تر هستن مناسبه

 

بهترین منابع کنکور 96 ادبیات :

منابع کنکور 96 ادبیات

درس ادبیات یکی از درس هایی است که اگر تمرکز خوبی روی اون داشته باشید میتونید درصد بالایی رو از اون بگیرید.در هر بخش منابع مختلفی رو به شما توصیه می کنم.

ادبیات موضوعی گاج ( کتابی جامع و مرتبط با تمامی مبحث ادبیات و تست )

آرایه های ادبی :

انتشارات خیلی سبز

لغت و املا :

نشر الگو

آموزش قرابت معنایی:

 مهروماه – خوشخوان – هامون سبطی

تست قرابت معنایی :

نشر الگو

 

بهترین منابع کنکور 96 دین و زندگی :

منابع کنکور 96 دین و زندگی

درس دین و زندگی باید هم بر اساس کتاب درسی و هم کتاب کمک آموزشی خونده بشه

خوندن متن کتاب درسی بسیار کمک کننده و در عین حال معنی و مفهوم آیات باید با توجه به کتاب کمک درسی مطالعه بشه.کتابی برای درس دین و زندگی مناسبه که بطور جامع 3 سال رو باهم داشته باشه و ارتباط موضوعات بین درس ها در کتاب درسی رو باز کرده باشه

کتاب دین و زندگی گاج تقریبا تمام موضوعات دین و زندگی رو دربر میگیره و نسبتا کتاب سنگینی هم هست اما اگر خیز بلندی برای دین و زندگی برداشتید و میخواید درصد بالایی بزنید انتخاب خوبی کردید

کتاب جامع دین و زندگی آبی قلمچی هم کتاب مناسبیه اما سطح ضعیف تری داره

بهترین منابع کنکور 96 زبان انگلیسی :

منابع کنکور 96 زبان انگلیسی

 

کتاب زبان انگلیسی جامع کنکور شهاب اناری از انتشارات مبتکران کتابی جامع برای مطالعه و تست زنی درس زبان انگلیسیه.این کتاب دارای لغات خارج از کتابه که هر ساله در کنکور تکرار میشه بنابراین بسیار کمک کننده ست.

منابع زبان کنکور 96

برای متون درس زبان انگلیسی و تست هایی که از کلوز تست مطرح میشه کتاب ” و نترسیم از متن ” تالیف استاد رضا کیاسالار از انتشارات شبقره گزینه خیلی مناسبیه و متن های خیلی خوبی رو در اون میتونید پیدا کنید.کار کردن این متن ها در طول دوران مطالعه کنکور آمادگی خیلی بالایی برای حل تست های متن زبان به شما میده.

بهترین منابع کنکور 96 تجربی

بهترین منابع کنکور 96 تجربی زیست شناسی :

منابع کنکور تجربی 96

فاگوزیست تالیف فردین جوادی یکی از بهترین منابع کمک درسی درس زیست شناسیه.حجم بالای این کتاب شامل درسنامه و توضیحات ساده و قابل فهم درس زیست شناسی هست.همچنین برای درسنامه زیست شناسی میتونید از کتاب های انتشارات تخته سیاه و مهر و ماه هم استفاده کنید.

برای تست زنی درس زیست باز هم کتاب گاج گزینه ی کاملا مناسب و خوبیه و همینطور از کتاب تست نشر الگو هم میتونید استفاده کنید ، البته کتاب تست رو میتونید به سلیقه و سطح خودتون تغییر بدید.

بهترین منابع کنکور 96 تجربی فیزیک :

منابع کنکور تجربی 96

می رسیم به بحث شیرین فیزیک…
اول از همه کتاب درسی خیلی مهمه.تمرین های کتاب درسی رو حتما مسلط بشید.در ابتدا تمرین های ساده و حل شده داخل فصل ها و بعد از اون تمرین های آخر هر فصل واقعا زمینه ی خوبی برای درک بهتر فیزیک و تست زنی هستن.

بعد از خوندن کتاب درسی نیاز به یک درس نامه داریم که مطالب تستی رو توضیح داده باشه.چنتا کتاب رو میتونید استفاده بکنید که با توجه به سطحتون یکی از اونها رو انتخاب کنید.آبی قلمچی ، گاج و مهر و ماه و خیلی سبز

بهترین منابع کنکور 96 تجربی درس ریاضی :

منابع کنکور تجربی 96 ریاضی

برای درس ریاضی اگر سطح ضعیفی دارید از کتاب های قلمچی استفاده کنید و اگر سطح خوبی دارید از کتاب ریاضی تجربیگاج اسفاده کنید.

بهترین منابع کنکور 96 تجربی شیمی :

منابع کنکور تجربی 96 شیمی

برای درس شیمی اول کتاب درسی رو کامل بخونید! باز هم روی کتاب درسی تاکید میکنم.خیلی از مطالب مهم که توی کنکور ازشون تست میاد لا به لای کتاب درسی هست برای کتاب کمک درسی هم کتاب شیمی مبتکران یکی از بهترین منابع هست.توصیه میکنم کتاب شیمی مبتکران رو تهیه کنید و همینطور کتاب شیمی خیلی سبز  (برای سال سوم و چهارم ) می تونه بهتون کمک کنه.

بهترین منابع کنکور 96 تجربی درس زمین شناسی :

اگر قصد شما شرکت در رشته های پزشکی ، پیراپزشکی و کلا رشته هایی هست که ضریب درس زمین شناسی در اونها صفره میتونید از زدن این درس صرف نظر کنید اما پیشنهاد میشه حتی درصد پایینی از درس زمین رو بزنید.شاید رشته های غیر پزشکی هم به دردتون خورد!
برای درس زمین شناسی خیلی سبز رو پیشنهاد میکنیم همینطور کتاب تست زمین شناسی انتشارات مبتکران.

بهترین منابع کنکور 96 ریاضی

بهترین منابع کنکور 96 جبر و احتمال – ریاضیات گسسته :

منابع کنکور جبر و ریاضیات گسسته

سفید گاج ، نشر الگو و خوشخوان منابع مناسبی هستند

هندسه 1 :

کتاب هندسه 1 انتشارات فار ، نشر الگو و برای تست تکمیلی از سفید گاج استفاده کنید.

هندسه 2 :

کتاب هندسه 2 نشر الگو و گاج یا تخته سیاه مناسب هستن

هندسه تحلیلی :

هندسه تحلیلی نشر الگو و گاج

آمار :

کتاب آمار سفید گاج

دیفرانسیل :

کتاب سفید گاج یا تخته سیاه

حسابان و ریاضی پایه :

برای ریاضیات پایه میتونید از کتاب گاج سفید و یا نشر الگو استفاده کنید البته خیلی سبز هم در این زمینه کتاب خوبی رو تالیف کرده که بسته به سلیقه خودتون یکی رو تهیه کنید.

نکته : برای دروس فیزیک و شیمی رشته ریاضی منابع گفته شده در بخش تجربی مناسب هستند.

بهترین منابع کنکور 96 انسانی

بهترین منابع کنکور 96 ریاضی انسانی :

منابع کنکور انسانی 96 ریاضی

ریاضی انسانی گاج

اقتصاد :

مطالعه کتاب درسی اقتصاد به همراه کتاب اقتصاد مهر و ماه

عربی اختصاصی :

کتاب عربی اختصاصی خیلی سبز

روانشناسی:

کتاب درسی بهمراه خیلی سبز

علوم اجتماعی :

کتاب درسی بهمراه کتاب آبی کانون

جامعه شناسی:

کتاب درسی بهمراه کتاب میکرو طبقه بندی گاج

فلسفه و منطق:

کتاب درسی بهمراه سفید گاج یا خیلی سبز

تاریخ و جغرافیا:

متن کتاب درسی رو بخونید به همراه کتاب تست گاج یا خیلی سبز

ادبیات اختصاصی :

برای ادبیات اختصاصی ابتدا کتاب درسی رو مطالعه کنید و برای تست زنی هم از کتاب گاج استفاده کنید.برای یادگیری مبحث عروض و قافیه کتاب ادبیات سال چهارم انسانی گاج سبز رو استفاده کنید.

بهترین منابع کنکور 96 هنر

کنکور هنر منابع بسیار زیادی داره و خیلی از منابع آزاد هستن.از جمله انشارات خوب در کنکور هنر مبتکران ، راه اندیشه و مشق هنر هستن

درک عمومی هنر : هنر در گذر زمان از هلن گاردنر – تاریخ هنر کمبریج – خلاصه تاریخ هنر از پرویز مرزبان

ترسیم فنی : رسم فنی عمومی از احمد متقی‌پور – سعید درویش انتشارات منشور دانش

خلاقیت تصویری تجسمی : مبانی هنرهای تجسمیتالیف غلامحسین نامی – مبانی‌ طراحی‌گرافیک از آرمین هیوفمن

خلاقیت موسیقی : تئوری موسیقی از مصطفی کمال پور تراب – ساز شناسی از پرویز منصوری

خلاقیت نمایشی : تاریخ سینما از مسعود مهرابی

خواص مواد : آیندگان

بهترین منابع کنکور 96 منحصرا زبان

برای کنکور منحصرا زبان منابع درسی خاصی از طرف آموزش و پروش معرفی نشده و میشه گفت هر کتابی که برای زبان عمومی استفاده میشه کنکور منحصرا زبان هم میتونهمورد استفاده قرار بگیره.

کتاب های مناسب برای کنکور منحصرا زبان

کتاب 504

oxford grammar practice

grammar digest

کتاب زبان تخصصی مبتکران

منبع : سبزتدریس


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

با سلام به تمامی داوطلبان و دانش آموزان کنکوری.امروز قصد دارم تا درباره نحوه برنامه ریزی و چگونگی یک شروع موفق برای قبولی در رشته و دانشگاه مورد علاقه تان در کنکور 96 صحبت کنم.اگر قصد شما شروع برای کنکور 96 هست و میخواهید بهترین برنامه ریزی برای کنکور 96 را داشته باشید گزینه ی مناسبی را انتخاب کرده اید.

قصد دارم بطور مختصر مواردی رو راجع به نحوه برنامه ریزی و مطالعه برای کنکور 96 بهتون بگم،

 

3 اصل مهم برای موفقیت در کنکور 96

شما میدونین این 3 اصل چه چیزایی هستن؟ من واسه شما میگم:

1-تلاش

2-برنامه ریزی

3-انگیزه

 

در این مقاله بیشتر بحث ما راجع به برنامه ریزی برای کنکور 96 و افزایش آگاهی نسبت به آن است.

معمولا همه شما احتمالا یه سوالاتی راجع به برنامه ریزی کنکور 96 دارین. تو این پست سعی میشه به همه سوالاتون راجع به برنامه ریزی برای کنکور 96 پاسخ داده بشه.

خب برنامه ریزی برای کنکور 96 یه سری پیش نیازا و اصول داره. یکی یکی راجع بهشون توضیح میدم.

 

قدم اول برنامه ریزی برای کنکور 96 – آزمون آزمایشی

 

قدم اول برنامه ریزی برای برنامه ریزی کنکور 96 انتخاب یک آزمون آزمایشی کامل و دقیق هست. همه ما در سال کنکور نیاز به یک نقشه راهنما داریم. این نقشه راهنما به ما میگه در هر ماه و هفته ی سال باید چه مباحثی رو بخونیم. چقد بخونیم و …  این نقشه راه همون آزمون های آزمایشی و برنامه جامع اون آزمون هاست. در برنامه آزمون آزمایشی برای هر 2 یا 3 هفته شما مباحثی قرار داده شده که شما باید اون ها رو بخونین. سپس در انتهای هر دوره اون مباحث رو آزمون میدین و خودتون رو ارزیابی میکنین که آیا به مباحثی که خوندین مسلط هستین یا خیر.

آزمون آزمایشی چند تا فایده داره:

  • برنامه جامع
  • ارزیابی بطور پیوسته
  • فضای رقابتی و تلاش مضاعف شما

حتی اگه به دلایل مختلف شرکت در آزمون های آزمایشی برای شما مقدور نیست میتونید سوالات و برنامه آزمون رو از دوستاتون تهیه کنین. چون شما به هر حال نیاز به برنامه ای دارین که در انتها خیالتون راحت باشه بواسطه اون چندین بار مباحث رو خوندین.

درباره انتخاب آزمون آزمایشی هم توصیه من این هست که در تابستان گزینه دو شرکت کنین و در طول سال تحصیلیقلمچی. البته هزینه شرکت در آزمونی مانند قلمچی کمی زیاد است که اگه واقعا مشکل دارین میتونین از آزمون های سایر موسسه ها مانندگزینه دو و گاج هم برای طول سال تحصیلی استفاده کنین.

قدم دوم برنامه ریزی برای کنکور 96 – اجرا کردن برنامه روزانه:

 

حالا شما یک برنامه جامع دارید (همان برنامه جامع آزمون آزمایشی) . کار بعدی این است که این برنامه جامع را به برنامه ای تبدیل کنید که در هر روز باید آن را اجرا کنید. مثلا در برنامه آزمون به شما گفته اند باید زیست شناسی دوم فصول 1،2،3 رو در هفته اول بخونین، حالا شما باید این دروس رو در برنامه روزانه هفته اول پخش کنین. هر روز کدوم رو بخونین ، کی مرور کنین ، کی تست بزنین و …
شما میتونین به مقالاتی که ما راجع به برنامه ریزی کنکور 96 نوشتیم و خواهیم نوشت رجوع کنید. در این مقالله ها به صورت کامل ما راجع به برنامه ریزی برای کنکور 96 و روش های آن توضیح خواهیم داد. لینک دریافت این مقالات به زودی در همینجا منتشر خواهد شد.

مقالات برنامه ریزی برای کنکور 96

 

قدم سوم : برنامه ریزی برای کنکور 96 – کتاب تست های مناسب برای کنکور 96 :

 

خب چیزی هم که این روزها در کتاب فروشی ها زیاد هستش کتاب های کنکوری در رنگ ها و طرح ها و برندهای مختلف هست. سعی کنین در انتخاب کتاب اسیر جو تبلیغات نشین. حتما برای انتخاب کتاب کنکور مشورت کنین. سعی کنین کتابخانه نسازید! فقط کتاب های مورد نیازتون رو بخرید. سعی میکنیم در همین ماه در پروژه برنامه ریزی برای کنکور 96 راجع به بهترین کتاب های کنکوری مقالاتی را منتشر کنیم. ولی خب خوندن مقالات زیر هم خالی از لطف نیست.

اما بخوام یه چیز هم کلی بگم: زیست:خیلی سبز – فاگوزیست / فیزیک: گاج نقره ای / ریاضی : مهروماه یا گاج طوسی یا کانون 30سال (مهروماه آموزشی هم هست) / شیمی: مبتکران  / عربی: ایادفیلی / ادبیات: خیلی سبز / دین و زندگی: گاج نقره ای / زبان: شبقره

 

 

قدم چهارم: نحوه مطالعه دروس برای کنکور 96 :

 

شاید زیاد شنیده باشید که کنکوری خوندن با خوندن برای مدرسه متفاوت هست. دیگه شما برای یه امتحان تشریحی که اکثر سوالاس حفظی هستند قرار نیست بخونین. شما الان باید برای کنکوری بخونین که قرار هست در 4ساعت به بیش از 200 تست مفهومی از مباحث مختلف پاسخ بدین پس باید شیوه های مطالعه خودتون برای کنکور 96 رو به شیوه های کنکوری خوندن تغییر بدین.

روش های مطالعه برای کنکور 96 را ازطریق کانال تلگرام کنکور سبزتدریس دنبال کنید


نظر()

  

رتبه و تراز لازم و مورد نیاز قبولی رشته های دانشگاه آزاد

رتبه قبولی دانشگاه آزاد سال 95 – 96

 

رتبه و تراز قبولی رشته پزشکی دانشگاه آزاد

رتبه قبولی دانشگاه ازاد-


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ