سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه میتوان بعد از شرکت در دانشگاه سراسری روزانه دوباره در کنکور سال بعد شرکت کرد و در دانشگاه سراسری روزانه و در رشته ی دلخواه ادامه تحصیل داد؟

شاید این سوال شما دانشجو و یا داوطلب کنکوری هم باشد که آیا بعد از شرکت در دانشگاه روزانه از کنکور سراسری محروم می شوید یا دوباره می توانید کنکور دهید؟

اگر یک سری شرایطی که در زیر گفته می شود را رعایت نمایید می توانید مجددا کنکور دهید و وارد دانشگاه شوید.

اول از همه این نکته را درنظر داشته باشید که بعد از شرکت در کنکور سراسری و قبولی شما باید تا حداقل 2 ترم ادامه تحصیل بدهید.یعنی اگر در ترم 1 یا 2 از دانشگاه انصراف از تحصیل دهید حق شرکت مجدد در دانشگاه روزانه شما از بین می رود.

بعد از وارد شدن به دانشگاه باید 1 سال کامل را بگذرانید و نمرات ترم 2 شما هم ثبت شود و بعد از آن در شروع ترم 3 با دانشگاه خود هماهنگ کرده و انصراف خود را انجام دهید ، بعد از انجام انصراف شما حق شرکت در کنکور سال بعد را دارید و اگر در دانشگاه روزانه قبول شوید میتوانید به ادامه تحصیل مشغول شوید

نکته 1 : هر داوطلب در دوران تحصیل خود از دبیرستان تا دکتری ، فقط یک بار حق انصراف و شرکت مجدد در کنکور همان مقطع را دارد.

نکته 2 : اگر در دوران کارشناسی ارشد (روزانه) قصد شرکت در کنکور کارشناسی به صورت روزانه را داشته باشید ، این امکان وجود ندارد.بطور کلی ، شما فقط یکبار میتوانید از خدمات بورسیه دولتی استفاده کنید و باید در همان رشته ادامه تحصیل دهید.

نکته 3 : آقایان دارای مشکل نظام وظیفه در صورتی می توانند از دانشگاه روزانه خود انصراف از تحصیل دانشگاه روزانه دهند و شرکت مجدد داشته باشند که : 1- مدرک کاردانی معادل دریافت نکرده باشند 2-در ترم های غیر از 1 و 2 انصراف خود را اعلام کرده باشند.

نکته 4 : محرومیت از شرکت در دوره های روزانه فقط مختص رشته های قبول شده روزانه می باشد و قبولی در دوره های شبانه ، غیر انتفاعی و … مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

نکته 5 : اگر در دانشگاه روزانه قبول شوید و ثبت نام را انجام ندهید باز هم از شرکت در دوره های روزانه محروم خواهید شد.

نکته 6 : اگر بعد از ثبت نام در دوره روزانه (به عنوان مثال ) سال 95 در ترم های 1 و 2 از دانشگاه انصراف دهید از شرکت در دوره روزانه سال 96 محروم خواهید شد.

برای انجام برنامه ریزی کنکور 97 در رشته های تجربی ریاضی انسانی وبرای انجام مشاوره تحصیلی و مشاوره تحصیلی تلفنی با مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره تماس بگیرید iranmoshavere.com

نکته 7 : اگر دانشجو دوره روزانه باشید و در کنکور شرکت کنید و در دانشگاه دلخواه هم قبول شوید اما در ترم قبل از دانشگاه انصراف نداده باشید ، نمی توانید در دانشگاه جدید ثبت نام نمایید.

 

بروزرسانی در تاریخ 7 مهر ماه 95 :

بر اساس آخرین اخبار اعلام شده امکان انصراف از قبولی دانشگاه های روزانه قبل از ثبت نام در دانشگاه فراهم شده است.بر اساس این قانون هر داوطلبی که در کنکور سراسری سال 95 شرکت کرده باشد و در رشته محل روزانه ای قبول شده باشد می تواند قبل از ثبت نام در دانشگاه مورد نظر از طریق سیستم پاسخ گویی و ثبت عضویت در سایت از رشته مورد نظر انصراف داده و سهمیه روزانه خود را برای سال آینده محفوظ نگه دارد.

منبع : شرایط انصراف از دانشگاه و تحصیل مجدد روزانه

مطالب مرتبط

رتبه قبولی رشته های دانشگاه آزاد - مشاوره انتخاب رشته مقطع ارشد - حقوق پزشکی تعهدی - بهترین آزمون آزمایشی - رتبه قبولی پرستاری - برنامه ریزی کنکور ارشد 96 -

 


نظر()

 بازار کار...   


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ