سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سراسری  96

%d8%ab%d8%a8%d8%aa-%d9%86%d8%a7%d9%85-%da%a9%d9%86%da%a9%d9%88%d8%b1-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3%db%8c-%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d8%af-%d8%b3%d8%b1%d8%a7%d8%b3%d8%b1%db%8c-96-1

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 96 با مشاوران مرکز سبزتدریس تماس حاصل نمایید.شماره تماس از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور – 9099071647

.

قابل توجه داوطلبان علاقمند به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، همانطورکه مطلع هستید دوره ی کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) یک دوره ای از آموزش عالی محسوب می شود که لازمه ی پذیرفته شدن در این مقطع دارا بودن مدرک کارشناسی است. اصولا تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به 2 شیوه کارشناسی ارشد پیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته انجام می پذیرد .ضمن اینکه دوره های کارشناسی ارشد به 3 روش  1.آموزشی     2. پژوهشی    3. آموزشی – پژوهشی  طراحی گردیده است که هدف از گردآوری این روش ها تقویت دوره های تحصیلات تکمیلی ،ارتقا بخشیدن به سطح کیفی آموزش و همچنین پرورش پزوهشگران و متخصصان کارآمد و مجرب است.

حال ممکن است سوالاتی در خصوص این 3 شیوه برای دانشجویان مطرح شود که جهت آگاهی از این شیوه ها و دریافت پاسخ به سوالات خود ادامه ی مطالب را دنبال کنید.

به دوره ای که دانشجویان مستلزم به گذراندن واحد های درسی و ارائه پایان نامه هستند را شیوه آموزشی – پژوهشی می گویند. اما شیوه ی پژوهشی دوره ای آموزش محور می باشد که دانشجویان در این دوره ملزم به ارائه پایان نامه نیستند و دانشجویان پس از گذراندن واحد های درسی به عنوان دانش آموخته محسوب می شوند.اما در خصوص شیوه ی پژوهشی میتوان گفت که دوره ای پژوهش محور می باشد که دانشجویان ملزم به ارائه واحد های عملی و تحقیقی / بیان نظریه ها و انجام پژوهش / ارائه فناوری های نوین/ ابداع و ثبت اختراع می باشند ضمن اینکه در این شیوه تعداد واحد های درسی محدود می باشد ولی با این حال دانشجویان ملزم به گذراندن واحدهای درسی و ارائه پایان نامه می باشند.

 

منظور از پیوسته و ناپیوسته در ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 96 چیست؟

منظور از کارشناسی ارشد ناپیوسته این است که دانشجویان پس از مقطع کارشناسی و دریافت مدرک خود اقدام به ادامه تحصیل می نمایند.به عبارت دیگر کارشناسی ارشد ناپیوسته یک دوره ی 2 ساله پس از مقطع کارشناسی محسوب می شود. اما در خصوص دوره ی کارشناسی ارشد پیوسته لازم به ذکر است که به دانشگاه ها و رشته های محدودی که دانشجویان می توانند با مدرک دیپلم و یا مدرک پیش دانشگاهی و بدون اخذ مدرک کارشناسی به تحصیل در آن بپردازند و مدت زمان تحصیل در این مقطع 6 سال خواهد بود.همچنین ارشد پیوسته مربوط به یک سری از رشته های خاص علوم انسانی می باشد که با پاس کردن حدود 172 یا 185 واحد میتوان اقدام به اخذ مدرک نمود.

%d8%ab%d8%a8%d8%aa-%d9%86%d8%a7%d9%85-%da%a9%d9%86%da%a9%d9%88%d8%b1-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3%db%8c-%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d8%af-%d8%b3%d8%b1%d8%a7%d8%b3%d8%b1%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d9%84-9

منظور از رشته های (دوم) شناور در ثبت نام کارشناسی ارشد چیست؟

یکی از متداول ترین سوالها در هنگام انتخاب رشته که ذهن خیلی از داوطلبان را به خود درگیر می کند و عده ی زیاد از داوطلبان اطلاعات کافی در این خصوص ندارند این است که منظور از رشته های شناور چیست و رشته های شناور شامل چه رشته هایی می شوند؟ توجه داشته باشید که به دانشجویان در این مقطع امکان انتخاب و شرکت کردن در 2 رشته داده خواهد شد اما این در صورتی است که یکی از این رشته های انتخابی شناور باشد. به عبارت دیگر دانشجویان می توانند علاوه بر رشته ی اصلی یکی از رشته های شناور را نیز انتخاب نمایند.

همچنین لازم به ذکر است که برای تفکیک رشته های شناور در دفترچه، داوطلبان میبایست به علامت * در دفترچه انتخاب رشته توجه نمایید. نکته ی قابل توجه دیگر که موجب نگرانی داوطلبان شده است زمان برگزاری آزمون رشته های شناور میباشد که باید گفت جای هیچگونه نگرانی در این مورد نمی باشد زیرا امکان تداخل آزمون شناور و آزمون اصلی وجود ندارد و این آزمون در یک روز و ساعت معین برگزار می گردد و با آزمون رشته های غیر شناور تداخل نخواهد داشت.در نهایت پس از انتخاب رشته و اعلام نتایج داوطلبان در کد رشته ای که بالاترین نمره را کسب کرده باشند پذیرفته خواهند شد.

 

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد سراسری 96

براساس گزارش صادر شده ازمشاور عالی سازمان سنجش داوطلبان میتوانند جهت ثبت نام کنکور 96 کارشناسی ارشد در بهمن ماه 95 اقدام به ثبت نام نمایند.همچنین مهلت ثبت نام کارشناسی ارشد 96 تا تاریخ 22 بهمن ماه 95 نیز ادامه خواهد داشت .

 

تاریخ برگزاری کنکور کارشناسی ارشد سراسری 96

طبق روال سالهای اخیر زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد غالبا در اوایل اردیبهشت ماه در روز های 7 و 8  اردیبهشتماه برگزار می شود و برای سال 96 هم همین تاریخ درنظر گرفته شده است و زمان در نظر گرفته شده جهت اعلام نتایج در شهریور ماه می باشد.همچنین برای اطلاع از آخرین اخبار درباره کنکور ارشد سراسری 95 می توانید درکانال تلگراممشاوره تحصیلی سبزتدریس عضو شوید.

منبع: ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سراسری 96

تکمیل ظرفیت کنکور آزاد – برنامه ریزی کنکور سال 96 – برنامه ریزی کنکور تجربی 96 – تاثیر معدل کنکور 96 – انصراف از تحصیل – انصراف از دانشگاه – تعهد خدمت – پزشکی تعهدی – مشاوره انتخاب رشته ارشد – بهترین منابع کنکور 96 – بهترین آزمون آزمایشی – مقایسه آزمون های آزمایشی  – برنامه ریزی تیزهوشان 96 – پیراپزشکی بدون کنکور – ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سراسری 96


اولین دیدگاه را شما بگذارید

 بازار کار...   


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ