سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه میتوان بعد از شرکت در دانشگاه سراسری روزانه دوباره در کنکور سال بعد شرکت کرد و در دانشگاه سراسری روزانه و در رشته ی دلخواه ادامه تحصیل داد؟

شاید این سوال شما دانشجو و یا داوطلب کنکوری هم باشد که آیا بعد از شرکت در دانشگاه روزانه از کنکور سراسری محروم می شوید یا دوباره می توانید کنکور دهید؟

اگر یک سری شرایطی که در زیر گفته می شود را رعایت نمایید می توانید مجددا کنکور دهید و وارد دانشگاه شوید.

اول از همه این نکته را درنظر داشته باشید که بعد از شرکت در کنکور سراسری و قبولی شما باید تا حداقل 2 ترم ادامه تحصیل بدهید.یعنی اگر در ترم 1 یا 2 از دانشگاه انصراف از تحصیل دهید حق شرکت مجدد در دانشگاه روزانه شما از بین می رود.

بعد از وارد شدن به دانشگاه باید 1 سال کامل را بگذرانید و نمرات ترم 2 شما هم ثبت شود و بعد از آن در شروع ترم 3 با دانشگاه خود هماهنگ کرده و انصراف خود را انجام دهید ، بعد از انجام انصراف شما حق شرکت در کنکور سال بعد را دارید و اگر در دانشگاه روزانه قبول شوید میتوانید به ادامه تحصیل مشغول شوید

نکته 1 : هر داوطلب در دوران تحصیل خود از دبیرستان تا دکتری ، فقط یک بار حق انصراف و شرکت مجدد در کنکور همان مقطع را دارد.

نکته 2 : اگر در دوران کارشناسی ارشد (روزانه) قصد شرکت در کنکور کارشناسی به صورت روزانه را داشته باشید ، این امکان وجود ندارد.بطور کلی ، شما فقط یکبار میتوانید از خدمات بورسیه دولتی استفاده کنید و باید در همان رشته ادامه تحصیل دهید.

نکته 3 : آقایان دارای مشکل نظام وظیفه در صورتی می توانند از دانشگاه روزانه خود انصراف از تحصیل دانشگاه روزانه دهند و شرکت مجدد داشته باشند که : 1- مدرک کاردانی معادل دریافت نکرده باشند 2-در ترم های غیر از 1 و 2 انصراف خود را اعلام کرده باشند.

نکته 4 : محرومیت از شرکت در دوره های روزانه فقط مختص رشته های قبول شده روزانه می باشد و قبولی در دوره های شبانه ، غیر انتفاعی و … مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

نکته 5 : اگر در دانشگاه روزانه قبول شوید و ثبت نام را انجام ندهید باز هم از شرکت در دوره های روزانه محروم خواهید شد.

نکته 6 : اگر بعد از ثبت نام در دوره روزانه (به عنوان مثال ) سال 95 در ترم های 1 و 2 از دانشگاه انصراف دهید از شرکت در دوره روزانه سال 96 محروم خواهید شد.

برای انجام برنامه ریزی کنکور 97 در رشته های تجربی ریاضی انسانی وبرای انجام مشاوره تحصیلی و مشاوره تحصیلی تلفنی با مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره تماس بگیرید iranmoshavere.com

نکته 7 : اگر دانشجو دوره روزانه باشید و در کنکور شرکت کنید و در دانشگاه دلخواه هم قبول شوید اما در ترم قبل از دانشگاه انصراف نداده باشید ، نمی توانید در دانشگاه جدید ثبت نام نمایید.

 

بروزرسانی در تاریخ 7 مهر ماه 95 :

بر اساس آخرین اخبار اعلام شده امکان انصراف از قبولی دانشگاه های روزانه قبل از ثبت نام در دانشگاه فراهم شده است.بر اساس این قانون هر داوطلبی که در کنکور سراسری سال 95 شرکت کرده باشد و در رشته محل روزانه ای قبول شده باشد می تواند قبل از ثبت نام در دانشگاه مورد نظر از طریق سیستم پاسخ گویی و ثبت عضویت در سایت از رشته مورد نظر انصراف داده و سهمیه روزانه خود را برای سال آینده محفوظ نگه دارد.

منبع : شرایط انصراف از دانشگاه و تحصیل مجدد روزانه

مطالب مرتبط

رتبه قبولی رشته های دانشگاه آزاد - مشاوره انتخاب رشته مقطع ارشد - حقوق پزشکی تعهدی - بهترین آزمون آزمایشی - رتبه قبولی پرستاری - برنامه ریزی کنکور ارشد 96 -

 


نظر()

  

همیشه برنامه ریزی کنکور یکی از دغدغه های اصلی کنکوریان مقطع چهارم دبیرستان هست و برنامه ریزی کنکور تجربی در این بین از اهمیت بالاتری برخوردار است.تراکم و رقابت در این رشته به مراتب بالاتر از رشته های دیگر است.با ما همراه باشید تا عوامل مختلف برنامه ریزی کنکور تجربی را با یک به یک بررسی کنیم.

 

فاکتور های مهم برای برنامه ریزی کنکور 96

1.مشخص کردن و در نظر داشتن هدف همراه با تلاش برای برنامه ریزی کنکور 96

2.تسلط بر کتابهای درسی به همراه داشتن سیستم اموزشی استاندارد برای برنامه ریزی کنکور 96

3.شرکت در کنکور های ازمایشی استاندارد برای برنامه ریزی کنکور تجربی 96

4.تنظیم برنامه ای منظم در طول سال برای برنامه ریزی کنکور 96

 

چند نکته مهم برای برنامه ریزی کنکور تجربی 96

در چند سال اخیر سبک سوال های کنکور با تغییراتی مواجه شده است و سوالها نسبت به سالهای گذشته مفهومی تر شده است.به همین دلیل نتایجی که میتوان از این قضیه گرفت این است که داوطلبان به بر کتاب های درسی تسلط پیدا کنند و اهمیت ویژه ای قائل شوند و داوطلبی که قصد موفقیت در کنکور را دارند نیز باید برنامه ی از پیش تعیین شده داشته باشند ،ضمن اینکه که داوطبان باید در نظر بگیرند این است که نقش مراکز آموزشی ومعلم های حرفه ای پر رنگ تر شده  و دیگر کسی نمیتواند تاثیر آنرا نادیده بگیرد ،خصوصا برای صرفه جویی در وقت کنکوری ها.همچنین انتخاب سیستم اموزشی مناسب و اساتید مجرب نیز میتواند تاثیر مهمی جهت داشتن برنامه ای متناسب برای برنامه ریزی کنکور تجربی 96 را داشته باشد.همچنین داوطلب باید علاوه بر برنامه ی سالیانه ،برنامه ی فصلی و ماهیانه و حتی هفتگی نیز داشته باشند.

 

نقش کنکور های ازمایشی در برنامه ریزی کنکور 96

کنکور ازمایشی همانند یک ناظر دقیق ،کیفیت اجرای برنامه ها را کنترل میکند .و با هر بار شرکت در کنکور های ازمایشی ،داوطلب یک تراز ویک رتبه در هر درس را بدست می اورد .و به این صورت این عددها نقاط ضعف و قدرت داوطلب را نشان میدهد وهمچنین اگر داوطلب از مسیر اصلی منحرف شده باشد،کنکور ازمایشی کمک میکند تا داوطلب به مسیر اصلی برگردد.همچنین با حضور در کنکور های ازمایشی ،داوطلب شرایط واقعی کنکور را تجربه میکند و باعث کاهش استرس داوطلب هنگام کنکور سراسری میشود.

مقاله بهترین کنکور آزمایشی سال 96 را مطالعه نمایید.

 

تفاوت در نحوه خواندن کتاب های درسی در مدرسه و کنکور

نکته ای که داوطبان عزیز باید توجه داشته باشندد این است که کنکوری خواندن با خواندن کتابهای درسی در مدرسه تفاوت بسیاری دارد.زیرا در در مدرسه اغلب امتحان های تشریحی برگزار میشود و اکثر سوالها حفظی هستند اما برای کنکور کتابهای درسی باید مفهومی تر و با دقت بیشتری مطالعه شوند به همین دلیل باید در همین ابتدا شیوه های مطالعه خودتون رو تغییر دهید تا به نتایج مطلوبی برسید.ضمن اینکه انتخاب کتابهای کنکوری نیز باید با دقت بیشتری تهیه شوند .

مقاله کتاب های کمک درسی برتر برای کنکور 96 را مطالعه نمایید

 

%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%b1%db%8c%d8%b2%db%8c-%da%a9%d9%86%da%a9%d9%88%d8%b1-%d8%aa%d8%ac%d8%b1%d8%a8%db%8c1-96

 

نکات مهم در موفقیت کنکور 96

1.برنامه ریزی صحیح ودرست                       3.روش های مطالعه ی صحیح

2.منابع خوب                                           4.تلاش و اراده

 

نقش مشاور در برنامه ریزی و موفقیت در کنکور تجربی 96

حضور یک مشاور تحصیلی کار امد و حرفه ای که به همه ی زوایا و بخش های کنکور مسلط است میتواند نقش موثری در بالابردن روحیه وانگیزه داوطلب داشته باشد.به همین دلیل داشتن یک راهنما و همراه میتواند شما را در رسیدن به هدف هدایت کند .و همچنین میتواند با معرفی منابع درست و دقیق شمارا به هدف نزدیکتر کند.

 

مبارزه با عوامل مزاحمی که مانع مطالعه میشوند

1.گاهی داوطلب سرشار از انرژی است اما عوامل بیرونی مانع مطالعه میشود که داوطلبان باید برای رسیدن به هدف با انها مبارزه کنند.ازجمله ی این عوامل مزاحم میتوان به موبایل،شبکه های اجتماعی ،برنامه های تلوزیون و …اشاره کرد که شما را وسوسه میکند وتمرکز را از شما سلب میکند.راه حلی که ما به شما پیشنهاد میکنیم این است که زمان مشخصی برای انجام این کارها مشخص کنیدو متعهد شوید که خارج از ساعت تایین شده به هیچ وجه به این موارد نپردازید.

2.گاهی تغییر مکان برای درس خواندن نیز تمرکز شما را از بین میبرد.شما باید جای مشخصی برای مطالعه در خانه داشته باشید طوری که شما را فقط به فکر درس خواندن بیاندازد.و به لحاظ روانشناسی اینکه شما هر بار در یک نقطه از خانه درس بخوانید اصلا توصیه نمیشود .

3.فکر های مزاحم و نگرانی هایی بی موردی که هنگام مطالعه به سمت شما می اید را از خود دور کنید.و در این لحظه موضوع مورد نظر را در کاغذبه منظور پیگیری در وقت مناسب  یادداشت کنید .

 

روش مناسب و صحیح برای مطالعه درس زیست شناسی

همانطور که میدانید درس زیست شناسی در کنکور تجربی ،ضریب بالا و تا ثیر زیادی در نتیجه ی کنکور دارد.و اصلی ترین منبع شما داوطلبان گرامی برای مطالعه باید کتاب درسی باشد زیرا در کنکور 95 بیشتر سوالها از کتاب بوده و باید برای تسلط بیشتر روی مطالب به شیوه ی مناسب مطالعه کنید.در ضمن هنگام مطالعه به تصاویر کتاب هم توجه ویزه ای داشته باشید چون هر سال سوال های زیادی طرح میشود.و در نظر داشته باشید که کلید موفقیت در درس زیست شناسی مرئر و تست بیشتر میباشد.

 

مقاله روش های مطالعه درس زیست شناسی را در اینباره بخوانید

 

چند توصیه مهم هنگام مطالعه

1.تا انجایی که کشش و انرژی لازم را دارید مطالعه کنید.

2.زمان مشخصی برای استراحت قرار ندهید هنگامی که احساس خستگی میکنید مطالعه را متوقف کنید و با توجه به میزان خستگی خود مدتی را استراحت کنید .و بعد از مطالعه ی هربخش  استراحت جزئی کنید وبعد از پایان فصل استراحت کلی کنید.همچنین میتوانید برای بالا بردن انرزی از مواد غذایی شیرین و انرزی زا استفاده کنید.

3.توجه داشته باشید که روزانه 8 ساعت خواب شبانه لازم است و ظهر ها هم نیم ساعت تا 45 دقیقه بخوابید.

4.سعی کنید موانع ذهنی را که باعث عقب ماندن از برنامه میشود را حذف کنید.ودروس را برای یادگیری بخوانید نه برای تمام کردن.و مطالب را حفظ نکنید بلکه با روش های مختلف به ذهن بسپارید و دروس به اصطلاح حفظی را تصویر سازی و رمز گردانی کنید و دروس محاسباتی را بدون اثبات قبول نکنید.

5.داوطلبان گرامی سعی کنید ابتدا مطالب را بخوانید و درک کنید سپس زیر نکات مهم خط بکشید.

6.حاشیه نویسی روش مناسبی برای درک عمیق مطالب و خواندن کتب درسی نیست ولی میتواند برای یادگیری مطالبی که از اهمیت چندانی برخوردار نیستند مورد استفاده قرار بگیرد .

5.خلاصه نویسی نیز برای مطالعه روش مناسبی است زیرا در این روش ابتدا مطالب را درک کرده  سپس انها را یادداشت میکنید.

6.نت برداری هم روش  بسیار مناسب برای خواندن و نوشتن نکات مهم است .در این روش شما بعد از درک مطالب به صورت کلیدی نکات مهم را یادداشت میکنید ودر واقع کلمه کلیدی کوتاهترین ،راحتترین و بهترین و پر معنی ترین کلمه ایست که با دیدن آن مفهوم جمله تداعی شده و بخاطر آورده میشود.


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

چگونه میتوان بعد از شرکت در دانشگاه سراسری روزانه دوباره در کنکور سال بعد شرکت کرد و در دانشگاه سراسری روزانه و در رشته ی دلخواه ادامه تحصیل داد؟

شاید این سوال شما دانشجو و یا داوطلب کنکوری هم باشد که آیا بعد از شرکت در دانشگاه روزانه از کنکور سراسری محروم می شوید یا دوباره می توانید کنکور دهید؟

اگر یک سری شرایطی که در زیر گفته می شود را رعایت نمایید می توانید مجددا کنکور دهید و وارد دانشگاه شوید.

اول از همه این نکته را درنظر داشته باشید که بعد از شرکت در کنکور سراسری و قبولی شما باید تا حداقل 2 ترم ادامه تحصیل بدهید.یعنی اگر در ترم 1 یا 2 از انصراف از دانشگاه دهید حق شرکت مجدد در دانشگاه روزانه شما از بین می رود.

بعد از وارد شدن به دانشگاه باید 1 سال کامل را بگذرانید و نمرات ترم 2 شما هم ثبت شود و بعد از آن در شروع ترم 3 با دانشگاه خود هماهنگ کرده و انصراف خود را انجام دهید ، بعد از انجام انصراف از دانشگاه شما حق شرکت در کنکور سال بعد را دارید و اگر در دانشگاه روزانه قبول شوید میتوانید به ادامه تحصیل مشغول شوید

نکته 1 : هر داوطلب در دوران تحصیل خود از دبیرستان تا دکتری ، فقط یک بار حق انصراف و شرکت مجدد در کنکور همان مقطع را دارد.

نکته 2 : اگر در دوران کارشناسی ارشد (روزانه) قصد شرکت در کنکور کارشناسی به صورت روزانه را داشته باشید ، این امکان وجود ندارد.بطور کلی ، شما فقط یکبار میتوانید از خدمات بورسیه دولتی استفاده کنید و باید در همان رشته ادامه تحصیل دهید.

نکته 3 : آقایان دارای مشکل نظام وظیفه در صورتی می توانند از دانشگاه روزانه خود انصراف دهند و شرکت مجدد داشته باشند که : 1- مدرک کاردانی معادل دریافت نکرده باشند 2-در ترم های غیر از 1 و 2 انصراف خود را اعلام کرده باشند.

نکته 4 : محرومیت از شرکت در دوره های روزانه فقط مختص رشته های قبول شده روزانه می باشد و قبولی در دوره های شبانه ، غیر انتفاعی و … مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

نکته 5 : اگر در دانشگاه روزانه قبول شوید و ثبت نام را انجام ندهید باز هم از شرکت در دوره های روزانه محروم خواهید شد.

نکته 6 : اگر بعد از ثبت نام در دوره روزانه (به عنوان مثال ) سال 95 در ترم های 1 و 2 از دانشگاه انصراف دهید از شرکت در دوره روزانه سال 96 محروم خواهید شد.

نکته 7 : اگر دانشجو دوره روزانه باشید و در کنکور شرکت کنید و در دانشگاه دلخواه هم قبول شوید اما در ترم قبل از دانشگاه انصراف نداده باشید ، نمی توانید در دانشگاه جدید ثبت نام نمایید.


نظر()

  

انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

هر ساله تعداد زیادی از داوطلبان کنکور سراسری و آزاد موفق به قبولی در انتخاب رشته دانشگاه و شرکت در دوره های روزانه ، شبانه ، آزاد و … می شوند.این دسته از داوطلبان انتخاب رشته ای موفق را پشت سر گذاشته اند و دست به دامنتکمیل ظرفیت کنکور آزاد نخواهند شد.اما روی صحبت ما با کسانی است که در انتخاب رشته کنکور به هر دلیلی موفق به کسب نتیجه مناسب نشده و منتظر تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد هستند

 

 

تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد به درد چه کسانی میخورد

تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد می تواند برای تمام داوطلبان مناسب باشد، همچنین می تواند به بهتر شدن وضعیت قبولی آنها کمک کند تا رشته یا شهری را که بیشتر مورد علاقه آنها بوده انتخاب کنند.در هر صورت این فرد ممکن است در انتخاب رشته اصلی در رشته ای قبول شده و یا اصلا قبول نشده باشد.در این باره مثالی برای شما می زنم:

فرض کنید یک داوطلب ساکن استان قم در رشته ی پرستاری دانشگاه سراسری قم قبول شده و در همان رشته در دانشگاه آزاد علوم تحقیقات هم قبول شده است اما به دلیل مسافت بین دانشگاه و محل سکونت و شهریه دانشگاه آزاد ترجیح میدهد در دانشگاه سراسری قم تحصیل کنید.در این حالت 1 ظرفیت خالی در دانشگاه آزاد علوم تحقیقات و در رشته پرستاری باقی می ماند که این ظرفیت خالی بعدا در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد پر خواهد شد. باید این نکته را مد نظر داشت که اگر قبولی شما در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد انجام شده حق شرکت در دوره ی قبلی ( قبول شده در انتخاب رشته ) از شما گرفته می شود و شما ملزم به شرکت در دوره تکمیل ظرفیت خواهید بود.

 

 

تاریخ انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 95

در سال 95 هنوز تاریخ دقیقی برای تکمیل ظرفیت کنکور آزاد اعلام نشده است، اما طبق تاریخ اعلام شده برای تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد در سال 94 تاریخ شروع ثبت نام از 4 آبان ماه تا تاریخ 7 آبان ادامه داشت.همچنین تاریخی که برای اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 94 اعلام شده بود کمتر از 1 ماه پس از ثبت نام است که این تاریخ ممکن است در سال 95 کمی متفاوت باشد.

 

%d8%aa%da%a9%d9%85%db%8c%d9%84-%d8%b8%d8%b1%d9%81%db%8c%d8%aa-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a2%d8%b2%d8%a7%d8%af-%d8%b3%d8%a7%d9%84-95

 

 

آیا شما هم می توانید در تکمیل ظرفیت کنکور آزاد 95 شرکت کنید؟

اگر در دانشگاه آزاد و یا سراسری در رشته ای خاص قبول شده اید که نمیدانید در آن ادامه تحصیل بدهید یا خیر پیشنهاد میکنم در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد شرکت کنید به شرطی که از رشته ی انتخابی خود اطمینان کامل دارید ، یعنی اگر در رشته ی تکمیل ظرفیت آزاد قبول شدید حسرت رشته و دانشگاه قبلی را نخورید! در سال های گذشته مجوزشرکت در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ، شرکت در انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد بود اما الان فرقی ندارد که شما در انتخاب رشته اولیه شرکت کرده باشید یا خیر.تمام داوطلبانی که در انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد شرکت کرده یا نکرده باشند حق شرکت در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 95 را دارند.البته باید این موضوع را مد نظر داشت که طبق آخرین اخبار اعلام شده برای انجام تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری باید فقط اقدام به شرکت در کنکور سراسری کرده باشید و افرادی که در انتخاب رشته کنکور سراسری شرکت کرده باشند حق انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری را خواهند شد.

 

 

زمان شروع کلاس های تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 

داوطلبانی که در پذیرش انتخاب رشته تکمیل ظرفیت شرکت می کنند و قبول می شوند، از نیمسال دوم ( بهمن ماه ) وارد دانشگاه خواهند شد.

همچنین بعضی از دانشگاه ها ممکن است رشته های مورد پذیرش خود را در نیمسال اول اعلام نکرده و یا شرایط پذیرش دانشجو در نیمسال اول را نداشته باشند ممکن است پذیرش خود را در نیمسال دوم و از طریق فرآیند تکمیل ظرفیت انجام دهند.این می تواند فرصت مناسبی باشد برای داوطلبانی که در تکمیل ظرفیت سرمایه گذاری و شرکت کرده اند.

 

 

 

نکات مهم در ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

نکته اول – در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ملاک اصلی علاقه است.به خاطر داشته باشید که انتخاب اول برای شما معجزه نمی کند! این فرم انتخاب رشته هم مانند انتخاب رشته اصلی دانشگاه آزاد 20 کد رشته دارد که باید به ترتیب پر شود.5 انتخاب اول را خوشبینانه انجام دهید و 10 انتخاب بعدی را عاقلانه در نظر بگیری و 5 انتخاب بدبینانه هم داشته باشد.انتخاب های شما از ابتدا تا انتها چک می شود و هر انتخابی کهمورد قبول باشد برای شما ثبت می شود و انتخاب های بعد از آن حذف خواهند شد.برای اطمینان بیشتر می توانید انتخاب های خود را 2 به 2 چک کنید.انتخاب 1 را با 2 مقایسه کنید ، اگر انتخاب 2 بهتر از 1 بود جای آنها را تغییر دهید سپس سراغ انتخاب های 2 و 3 بروید و…

نکته دوم – شرکت در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد به منزله قبول ریسک است.اگر شما در دانشگاه آزاد و از طریق انتخاب رشته مرداد ماه در سایت azmmon.org ( انتخاب رشته اصلی ) رشته ای را قبول شده باشید  و در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد هم قبول شوید ، انتخاب های اولیه شما حذف می شوند و شما ملزم به شرکت در رشته ی قبولی تکمیل ظرفیت هستید.الیته این قانون شامل حال انتخاب رشته سراسری نمی شود و شما با قبولی در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد مختارید تا هر دوره ای که علاقه دارید شرکت نمایید.

نکته سوم – در انتخاب رشته دانشگاه آزاد به آخرین تراز های قبولی در هر رشته توجه ویژه کنید.این قبولی ها تا حد زیادی شما را در کمک می کند تا بتوانید رتبه و تراز مورد نیاز برای قبولی در هر رشته را حدس بزنید.این امر به شما کمک می کند تا از 20 انتخاب خود به درستی استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 95 کلیک نمایید

 

%d8%aa%da%a9%d9%85%db%8c%d9%84-%d8%b8%d8%b1%d9%81%db%8c%d8%aa-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a2%d8%b2%d8%a7%d8%af-95

 

احتمال قبولی در تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد 95 چقدر است

احتمال قبولی در هر رشته و هر دانشگاه کاملا متفاوت بوده و بستگی به تعداد ظرفیت باقی مانده در هر رشته دارد.در اینباره برای شما مثالی می زنم: فرض کنید یک داوطلب در دو رشته ی مهندسی کامپیوتر-نرم افزار دوره روزانه دانشگاه گرگان و دانشگاه آزاد علوم تحقیقات پذیرش میشود و این داوطلب دوره ی دانشگاه سراسری را انتخاب می کند و از شرکت در دوره دانشگاه آزاد امتناع می کند.در چنین شرایطی 1 ظرفیت در دانشگاه آزاد علوم تحقیقات و در رشته ی مهندسی کامپیوتر-نرم افزار خالی می ماند که در تکمیل ظرفیت بر اساس تراز بهتر پر خواهد شد.بنابراین میتوان گفت رتبه و تراز قبولی در هر رشته و هر دانشگاه بستگی زیادی به ظرفیت باقی مانده و تقاضا برای آن رشته دارد.

همچنین اطلاع از رتبه و تراز آخرین قبولی های هر رشته ی دانشگاه آزاد کمک بسیار زیادی در دقیق تر شدن انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد شما خواهد داشت.

 

.

توجه : از آخرین رتبه و تراز قبولی در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 95 هنوز اطلاعاتی در دست نیست اما آخرین تراز های قبولی سال 95 تا حد زیادی مشابه آخرین تراز قبولی تکمیل ظرفیت در سال 94 می باشد.می توانید از طریق لینک های زیر آخرین رتبه و تراز قبولی در رشته های مختلف دانشگاه آزاد را مشاهده نمایید.همچنین به محض اطلاع از آخرین رتبه و تراز قبولی در رشته های مختلف دانشگاه آزاد در همین صفحه قرار خواهند گرفت.


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ